Us podeu matricular en línia al web: MATRÍCULA EN LÍNIA (UIBTalent)
Presentació
El Curs d’Especialista Universitari en Direcció de Projectes (Project Management) és un títol propi de postgrau de la UIB, de 30 crèdits europeus (ECTS), que ofereix una formació específica i exhaustiva en el camp de la direcció de projectes.
El contingut del curs està adaptat de la darrera Guia del PMBOK® (Project Management Body of Knowledge), un dels estàndards més utilitzats, tant en l’àmbit nacional com internacional, en el camp de la gestió de projectes.
El perfil professional capaç de fer actuacions en totes les àrees de gestió d’un projecte és el cap de projecte (project manager). Aquesta figura és de cada vegada més demandada en múltiples sectors del món laboral i els seus coneixements són clau perquè un projecte tingui èxit.
El cap de projecte ha d’estar preparat per aportar solucions als problemes que puguin sorgir i per gestionar les possibles desviacions. Ha de ser el professional que integri, coordini i condueixi tots el participants envers l’objectiu comú: l’èxit del projecte.
Objectius
L’objectiu principal del curs és millorar les capacitats i habilitats dels professionals als quals s’adreça. Preparar els assistents perquè ampliïn el seu horitzó professional i s’integrin en projectes nous i afrontin reptes nous. En definitiva, podríem dir que consisteix a potenciar la professionalització de la gestió de projectes.
El curs capacita els alumnes perquè identifiquin les fases d’un projecte i les àrees que ha de gestionar. Els ofereix els coneixements necessaris per planificar, executar, fer el seguiment i tancar un projecte.
Proporciona formació específica en processos, tècniques i en l’ús d’eines de suport a la gestió. Ofereix coneixements tècnics i per manejar eines informàtiques de suport a la gestió, que ajuden el director de projectes a desenvolupar les seves tasques.
El curs, que és eminentment pràctic, fomenta el pensament crític, afavoreix l’estandardització i unifica el llenguatge relacionat amb la gestió d’un projecte. Desenvolupa competències transversals: capacita per liderar equips de treball multidisciplinaris, distribuïts i multiculturals; ajuda a la presa de decisions, també en ambients de pressió, i fomenta la negociació entre parts amb interessos diferents.
En haver acabat el curs, l’alumne haurà adquirit una visió global i completa sobre la direcció de projectes. A més, haurà après a alinear la gestió dels projectes amb l’estratègia empresarial de la companyia.
L’alumne rebrà formació en diferents àrees de gestió, algunes de les quals són:
- Gestió temporal del projecte. Per poder establir i controlar el cronograma del projecte. Per identificar-ne les fites i els punts crítics.
- Gestió econòmica. Per poder definir el pressupost del projecte i fer-ne el control financer durant l’execució.
- Gestió d’equips de treball. Per poder decidir els perfils necessaris per realitzar cada tasca i cercar les persones que encaixin més bé en cada perfil. Per gestionar els conflictes que puguin sorgir, negociar amb les parts interessades i prendre decisions complicades en situacions de pressió.
- Gestió de les comunicacions. Per poder establir i gestionar les relacions amb tots els interessats en el projecte: equip intern, client, proveïdors, entre molts altres.
- Gestió dels riscos. Per poder identificar i amortir els factors que puguin alterar el desenvolupament previst del projecte. Per resoldre les incidències i solucionar les desviacions d’algun dels objectius: abast, terminis, cost i qualitat. Per gestionar la incertesa en certs tipus de projectes.
El curs capacita l’alumne per superar l’examen que atorga la certificació professional PMP® (Project Management Professional) del PMI® (Project Management Institute).
Adreçat a
El curs està dirigit a qualsevol professional que vulgui orientar la seva carrera professional envers la gestió de projectes. Que vulgui adquirir coneixements, competències i habilitats en el camp de la gestió de projectes, independentment del sector laboral en què desenvolupi la seva tasca i del tipus de companyia en què treballi, ja sigui una empresa privada, un organisme públic o una fundació. El curs està especialment dissenyat per a persones que desitgin professionalitzar la gestió de projectes, independentment de la metodologia de feina que segueixi cada organització.
El curs pot interessar a professionals de qualsevol branca de coneixement: Arts i Humanitats, Ciències, Ciències de la Salut, Ciències Socials i Jurídiques, Enginyeria i Arquitectura.
El curs ofereix els coneixements necessaris per gestionar projectes tant d’àmbit nacional com internacional i de qualsevol sector: productiu, industrial, social o de serveis, entre d’altres.
Aquest curs pretén donar resposta tant a la demanda de reciclatge dels professionals en actiu, com a la necessitat d’ampliar els coneixements dels titulats recentment en temes de direcció de projectes, ja que tradicionalment aquest tipus de continguts no s’han impartit en les titulacions universitàries.
Els principals perfils professionals relacionats amb el curs són:
- Cap de projectes
- Director de projectes
- Director de l’oficina de gestió de projectes
- Director de programes de projectes
- Director de dossiers de projectes
- Responsable de qualitat
- Consultor de projectes
- Auditor de projectes
- Gerent, director
Per què cal triar aquest postgrau?
La demanda de professionals especialitzats en la direcció de projectes ha augmentat notablement els darrers anys. Els serveis d’aquests professionals són requerits per molts de sectors. A més, posseir la certificació PMP® es tradueix en un increment important del sou. Segons el Project Management Salary Survey Eleventh Edition (2020) del PMI, a Espanya, un professional certificat PMP® guanya un 14 per cent més de mitjana que un que no posseeix la certificació, mentre que, de mitjana al món, aquest increment és d’un 22 per cent.
Les empreses del nostre entorn coneixen la qualitat del curs, valoren la formació i l’especialització en direcció de projectes, i ens demanen alumnes que hagin fet aquesta formació. Hi ha més demanda de caps de projecte ben formats que oferta. A la UIB, mantenim una bossa d’especialistes que integra tots els nostres exalumnes, als quals els fem arribar les ofertes de feina que ens envien les empreses.
Opinions d’exalumnes
Carlos Bibiloni, Responsable financer
«Me apunté al curso de Especialista Universitario en Dirección de proyectos con la esperanza de adquirir conocimientos en áreas que escapaban a mi formación y dedicación habitual, la económica, dada la reorientación laboral orientada a proyectos que me ha tocado vivir actualmente. Tengo que confesar que el objetivo se ha logrado con éxito. El curso da una visión transversal, facilita herramientas prácticas de trabajo, permite compartir conocimientos con alumnos expertos en materias que tú no dominas (después de casi seis meses la clase se convierte en una gran familia) y, sobre todo, aprender de unos profesores de garantías dada su experiencia laboral.
Haber realizado el curso me ha quitado parte de la inseguridad propia de un principiante en dirección de proyectos. He ganado en confianza. Puedo decir que ya aplico los conocimientos diariamente».
Juan Pablo Nieto Muñoz, PMO manager
«Sin lugar a dudas el Especialista universitario en de Dirección de Proyectos de la UIB es un curso imprescindible para todas aquellas personas que tengan intención de trabajar en un equipo de proyecto. Podrás introducirte o especializarte en esta área de conocimiento según tus necesidades, el resultado: conocimiento y habilidades para la Dirección de Proyectos (y en general para la vida misma)».
Laura Montenegro, Analista
«El posgrado me ha ayudado mucho a alcanzar las destrezas necesarias para la gestión de proyectos, desde el comienzo, pasando por la organización de un equipo humano con diversidad de roles, hasta la puesta en marcha y cierre. También me ha ayudado a entender que un proyecto no tiene por qué ser siempre ‘técnico’. Gracias a la diversidad profesional de mis compañeros pude captar conocimientos de otras áreas de conocimiento. Uno de los módulos imprescindibles para tener garantías de éxito es la gestión de riesgos. Es aquí cuando tienes la capacidad de abrir la mente y ya no atacar los riesgos cuando aparecen sino de poder preverlos y atacarlos mucho antes de que surjan. Profesionalmente puedo decir en primera persona que he valorado muy positivamente la obtención de estos conocimientos y, en particular, mi día a día también se ha visto afectado positivamente, teniendo en cuenta factores que antes podían pasarme por alto».
Xisco Massanet, Enginyer de software, PMP®
«El posgrado me permitió agregar a mi experiencia en Gestión de Proyectos el cuerpo de conocimiento que aporta PMBOK®, mostrado por profesionales con contrastada experiencia en cada una de las áreas de conocimiento. Su formato me pareció idóneo: combinando sesiones presenciales con la realización a lo largo del curso de un caso práctico y fomentando el networking tanto entre los alumnos como con los docentes. Finalmente, fue el espaldarazo que necesitaba tanto en conocimientos como motivación para conseguir la certificación PMP®».
Eva Pomar, Directora financera
«El mundo actual en el cual vivimos hace que cada vez sea más necesario hacer menos con más, la limitación de recursos hace que los profesionales de hoy en día tengan que manejar muchas variables al mismo tiempo sea cual sea el sector en el cual trabajen. El curso de Especialista universitario en Dirección de Proyectos me ha aportado una serie de conocimientos que aseguran y garantizan que cualquier proyecto que lleve a cabo cuente con la seguridad de una buena gestión».
Guillem Pérez, PMP®
«Realizar el curso ha sido una gran experiencia. El postgrado tiene una visión completa en todas las áreas que necesitamos para dirigir proyectos con recursos y personas. Su visión multidisciplinar me ha enriquecido profesionalmente además de permitir ampliar mi red de contactos. Me ha aportado nuevas perspectivas para la solución de problemas aplicables en mi día a día. Una formación imprescindible en la situación actual».
Esteban, Cap de departament de desenvolupament de software
«Soy Ingeniero informático y jefe de departamento de software con 13 años de experiencia en la gestión de equipos y proyectos. El año pasado me decidí a realizar este curso de postgrado y lo recomiendo a cualquier persona que quiera profundizar hacia la profesionalización en la gestión de proyectos, con independencia del sector al que pertenezca. De este curso de postgrado destacaría tres cosas como muy positivas:
Me ofreció una visión teórica profunda del estándar internacional en gestión de proyectos PMBOK®, el cual desconocía a pesar de toda mi experiencia.
Durante la realización del curso, pudimos hacer un taller práctico en gestión de proyectos aplicando todo lo aprendido en las clases teóricas, y es algo muy positivo porque te permite terminar el curso con experiencia en la aplicación de dicho estándar, experiencia que me permitió aplicarlo de forma inmediata a la gestión de mis proyectos en la empresa donde trabajo.
Finalmente, destacaría la calidad humana y profesionalización de todo el profesorado y a la calidad humana del grupo de alumnos siempre dispuestos a colaborar y ayudarse durante el transcurso del curso. Fue una gran experiencia en todos los sentidos».
Maria Vidal, Biòloga
«El Postgrado en Project Management es la base perfecta para todos los profesionales de cualquier perfil (desde informático a biólogo) con aspiraciones a dirigir proyectos. Tal y como está organizado, permite adquirir los conceptos y aprender a manejar las herramientas necesarios para enfrentarse a la gestión, tanto del equipo humano como de los recursos materiales al alcance, para intentar alcanzar el éxito. El caso práctico permite consolidar todos estos conocimientos y darse cuenta de la aplicabilidad directa de lo visto en las clases teóricas. Finalmente, un profesorado de gran calidad y siempre dispuesto a orientar al alumno, junto con unos compañeros de clase grandes profesionales en cada uno de sus sectores, hacen de este curso una fantástica experiencia».
+INFO
Crèdits: 30 ECTS (147 hores presencials).
Durada: 6 mesos.
Data d’inici prevista: 16 d’octubre de 2024.
Data de fi prevista: 4 d’abril de 2025.
Horaris:
- Dimecres i divendres, de 18 a 21 h.
- Un dissabte al mes, de 9:30 a 13:30 h.
Lloc de realització:
- Dimecres i divendres: Campus Universitari, Palma.
- Un dissabte al mes: Edifici Sa Riera, Palma.
Nombre de places: Mínim: 15 i màxim: 25.
Preguntes freqüents (FAQs)
El curs de postgrau prepara per realitzar l’examen de certificació PMP®?
Sí. El curs ofereix els coneixements inclosos en l’examen de certificació PMP®.
El curs de postgrau proporciona la certificació PMP®?
No, el curs no proporciona la certificació PMP®. El curs prepara a l’alumne per poder superar l’examen de certificació PMP®.
El pla d’estudis del curs de postgrau està adaptat a la darrera versió de la Guia del PMBOK®?
Sí, el pla d’estudis del curs segueix la darrera versió de la Guia del PMBOK®, actualment la Versió 6.
El temari del curs de postgrau està dirigit únicament a perfils professionals de les àrees d’enginyeria o arquitectura?
No. El curs capacita professionals de qualsevol sector. Fins aquest moment, hem tingut alumnes de 22 sectors de procedència.
Equip docent
El claustre de professors del curs està format per professionals que tenen molts anys d’experiència en la gestió de projectes. Exerceixen de directors de projecte, de programes, de dossiers o de gerents, fins i tot de directors de la seva pròpia companyia. També n’hi ha que són especialistes en àrees de gestió, tècniques o eines específiques. I també n’hi ha que són docents d’estudis de grau o de màster.
Direcció i Coordinació

Antònia Mas Pichaco
Directora
Doctora en Informàtica, professora titular d’universitat a la UIB
La meva activitat docent està centrada en l’àmbit de la gestió de projectes i la qualitat del programari. He impartit assignatures d’aquestes àrees de coneixement en estudis d’Enginyeria, de grau i de màster. Som la investigadora principal del grup MiProSoft (Millora i Innovació en Projectes de Programari). Les nostres línies de recerca abasten els camps de la gestió de projectes, els mètodes àgils, la qualitat dels processos de programari i la gestió de serveis de TU. Des de l’any 2010, som la directora dels cursos de postgrau Project Management UIB, relacionats amb la direcció de projectes. Els projectes en els quals particip són de l’àmbit docent o de recerca.

Antoni Lluís Mesquida Calafat
Coordinador
Doctor en Informàtica, professor titular d’universitat a la UIB
Com a personal docent i investigador, la meva activitat se centra, d’una banda, en la docència d’assignatures relacionades amb la gestió de projectes i l’enginyeria del programari. D’altra banda, la meva activitat investigadora està enfocada en els mètodes àgils de gestió de projectes i la millora dels processos de desenvolupament de programari. Som membre del grup de recerca MiProSoft (Millora i Innovació en Projectes de Programari). En el Project Management UIB, des de l’any 2010 som el coordinador dels cursos de postgrau de la UIB relacionats amb la direcció de projectes.
Equip docent

José Bautista Barato Arroyo
Director, PMPeople
Director de PMPeople, empresa especializada en formación, herramientas, consultoría y gestión de proyectos. Ingeniero de Telecomunicaciones, PMP®, PMI-ACP® y diplomado en contabilidad y finanzas. Cuenta con más de 25 años de experiencia en consultoría tecnológica, formación y project management. Miembro de la Junta Directiva de PMI Madrid desde 2012. Autor de 6 libros de project management.

Joan Barceló Perelló
Corporate CIO a World 2 Meet (Grupo Iberostar)
Más de 20 años de experiencia en el sector tecnológico. Más de 15 años gestionando equipos, inversiones, proyectos y programas como CIO, CTO, COO. Más de 10 años de experiencia como docente de estudios universitarios de postgrado en Dirección de Proyectos, MBA en Business Administration y MBA en Digital Business Bachelor’s Degree, Computer Science – UIB. Multi-Project Management using CCPM – IE Business School. Project Management with OO techniques and UML – UIB. Colaborador grupo de investigación MiProSoft (Mejora e Innovación en Proyectos de Software) de la UIB. Colaborador en Journal of Software, publicación científica académica centrada en teorías, métodos y aplicaciones en software. Miembro fundador y secretario de la Asociación de Project Management de las Illes Balears.

Bartomeu Cabot Pärnänen
Service Manager. Meliá Hotels International
Licenciado en Informática, cuenta con más de 25 años de experiencia en la dirección de proyectos dedicados en diversas empresas multinacionales del sector turístico. Está especializado en el desarrollo e implantación de metodologías, automatización de procesos e implantación de herramientas de gestión de proyectos, productos y servicios. Product Owner y Scrum Master certificado, actúa como agente disruptor e impulsor de cambios culturales y organizativos para ayudar a personas, equipos y organizaciones a ser más eficientes y adaptarse mejor a los cambios impartiendo seminarios, talleres y sesiones de coaching para dar a conocer los principios, valores y prácticas en Agile & Lean. Cofundador y coordinador de la comunidad Agile & Lean Illes Balears.

Antonio Díaz Díaz
Managing Director. The Last Mile
Licenciado en Ciencias Empresariales por CUNEF y master en Dirección de Empresas Turísticas por el Instituto de Empresa. Posee la Certificación de Kaplan&Norton en la metodología de Balanced Socrecard para la ejecución de la Estrategia Empresarial. Ha sido CIO de Melia Hotels International y del Grupo Pacha. Tiene amplia experiencia en ejecución de proyectos de implantación de sistemas en diferentes empresas internacionales de consultoría como Accenture y PwC. En la actualidad es Arquitecto Digital de Soluciones Cloud en Iecisa y especialista en la solución SAP S/4HANA Cloud.

Bartomeu Fluxà Cabrer
PMO Senior Consultant y PM Practice Leader. CGI
Ingeniero en Informática y MBA por la Universitat de les Illes Balears (UIB). Profesor asociado en la UIB, profesor colaborador en la UOC y colaborador del grupo de investigación MiProSoft (Mejora e Innovación en Proyectos de Software – UIB). Desde el 2002 he trabajado dentro del ámbito de los sistemas de gestión y del control de proyectos en empresas del sector TIC en sus diferentes vertientes como: el control y el análisis de la producción, el mantenimiento y la evolución de sistemas de gestión basados en normas ISO (Calidad, Seguridad de la Información, Software y Medio Ambiente), la mejora y medición de procesos, el establecimiento de cuadros de mando así como la administración de los sistemas de información de la organización.

José María Gilabert Flor
Centre de Tecnologias de la Informació de la UIB
Licenciado en Informática por la UAB. Trabaja en el CTI de la UIB, en temas relacionados con el desarrollo y la gestión de proyectos. Tiene experiencia en formación universitaria de grados y de posgrado. Es consultor y formador en empresas de diferentes sectores.

Josep Antoni Grimalt Morey
GNGRUP
És Project & Construction Manager en Edificació i en Construcció Sostenible. Enginyer Industrial d’instal·lacions mecàniques, elèctricas i contra incendis (MEP&FP). És també Consultor Técnic d’Estuctures. Asset & Facility Manager (troubleshooter, gestor ISO55000), Certificat Project Management Professional PMP®, Certificat SMC+ POC EuropeanScrum, Certificat PM² Essentials, BREEAM® Asociado y WELL® AP. Li apassiona construir edificis intel·ligents, de màxima qualitat, saludables i sostenibles per donar el millor servei als millors clients. Exerceix com a Managing High-end & Hotels Construction Projects a GNGRUP, organització que desenvolupa la seva activitat al sector de l’enginyeria, prestant serveis de Project & Construction Management, Asset & Property Management i Project Monitoring, Projectes d’Enginyeria, Projectes d’Arquitectura, entre altres.

Jaime Izquierdo Pereira
Soci Gerent West Lemorann SL
Es consultor, formador y director de proyectos, con más de 25 años de experiencia profesional repartidos en diversos niveles de gestión y sectores de actividad. Dispone de diversas certificaciones en dirección de proyectos tradicionales y ágiles, proporcionando una visión periférica de la dirección de proyectos como cliente y como proveedor, combinada con una visión experta de las habilidades interpersonales y la gestión de recursos humanos. Ofrece alta capacidad conceptual y de gestión, imparcialidad, rigor, perseverancia y creatividad, así como habilidad para la comunicación y la formación.

Laura Justo Hermida
LJSelection
Psicòloga apassionada de les persones i les tecnologies. Especialitzada en Recursos Humans i Selecció de Personal, enfocada al sector IT. Des de fa uns quants anys ha creat la seva pròpia marca, LJselection, empresa de Selecció de Personal i Formació especialitzada en tecnologia i ubicada a Mallorca, que intenta fer les coses de manera diferent de com s’han fet fins ara, que té com a objectiu conèixer bé les persones amb qui treballen per poder ajudar-los.

Bartolomé Mayol Genovart
Tomeu Vidal Abogados
Licenciado en Derecho por la UIB, postgrado por la UPC en Dirección integrada de Proyectos de Edificación. Ha ocupado diversos cargos de responsabilidad como la gerencia del colegio oficial de Aparejadores y Arquitectos Técnicos de Mallorca, dirección de la Asociación de Constructores y de la Asociación de Promotores de las Islas Baleares. Ha dirigido la aseguradora del sector de la construcción MUSAAT, actualmente compagina la dirección del despacho de abogados con la vicepresidencia ejecutiva dela Asociación de Promotores de les Illes Balears y el desempeño de la asesoría jurídica para la defensa de la profesión del Colegio Oficial de Aparejadores y Arquitectos Técnicos de Mallorca.

Mila Melero Ballester
Formadora. Experta en oratòria
Licenciada en Ciencias de la Información, Periodismo y Comunicación Audiovisual por la UAB, con 25 años de experiencia profesional en prensa, radio y televisión – pública y privada – desarrollados entre Barcelona, Madrid y Palma. Paralelamente y durante más de 15 años se ha dedicado también a la docencia. En cursos de formación profesional en el ámbito audiovisual, en ponencias relacionadas con el mundo de la comunicación y durante siete años, en Talleres de Expresión en la Universidad Pompeu Fabra (Barcelona). Desde 2010 se ha especializado en formación y asesoría en comunicación pública: oratoria y presentaciones creativas.

Marcos Pacheco Montero
Product Manager
Marcos Pacheco inició su carrera profesional como desarrollador de software en varias empresas del sector turístico de Mallorca, con 12 años de experiencia, especializado y con amplia experiencia en el desarrollo de software ágil, ha trabajado como Scrum Master y Agile Coach en varias empresas, tanto en Mallorca como en Londres, en sus últimos años su foco y punto fuerte ha sido la influencia hacia el cambio de prácticas y procesos ágiles, así como la gestión de producto, es por ello que actualmente stá desempeñando su labor como gestor de producto en una empresa de desarrollo de software en el sector náutico.

José Pareja Krauel
GYG plc
Enginyer Industrial i Project Management Professional (PMP®). Head of Materials Management & Supply Chain en GYG plc, empresa líder en el mercat de pintura, suministre i manteniment de super iots, que opera principalment sota les marques Pinmar, Rolling Stock, TECHNOCRAFT i ACA Marine. A més, és docent al curs d’Especialista Universitari en Indústria Nàutica: Tecnologia i Planificació i també Professor/Tutor EES a la UNED.

Noelia Pico Gayo
SM2 by PLEXUS
Enginyera superior en Informàtica i Project Management Professional (PMP®). Treballa com a Directora de projectes des de fa 14 anys. Actualment i des de l’any 2015, exerceix com a Project manager a SM2 by Plexus. És a més Directora de membressia del capítol de Levante del PMI®.

Pau Servera Salas
Soci Teocé Consultors
Socio fundador de teocéconsultors donde realiza actividades de consultoría y formación para mejorar los proyectos de sus clientes aplicando, especialmente, CCPM Critical Chain Project Management. Se formó en CCPM y las otras técnicas de TOC Theory of Constraints en el Instituto Goldratt del cual fue Asociado Certificado. Licenciado en Psicología por la Universidad de Barcelona y Postgrado en Consultoría en Desarrollo Organizacional. A lo largo de más de treinta y cinco años de actividad profesional ha trabajado como consultor, formador y gerente de empresas, ONGs y Administración Pública.

Gema Torrens Espinosa
Psicòloga, formadora i professora associada de la UIB
Psicóloga General Sanitaria Colegiada B-1263. Especialista en RRHH, Consultoría y Desarrollo Organizacional en empresas públicas y privadas. Profesora del Área de Psicología Social de la UIB desde 2001. Es docente en estudios de grado y de postgrado. Conferenciante en la UOM. También cuenta con consulta privada de terapia psicológica.
Pla d’estudis
Mòdul 1. La Gestió de Projectes. Conceptes bàsics
Mòdul 2. La Gestió dels Interessats del Projecte
Mòdul 3. La Gestió de la Integració del Projecte
Mòdul 4. La Gestió de l’Abast del Projecte
Mòdul 5. La Gestió del Cronograma del Projecte
Mòdul 6. La Gestió dels Recursos Humans del Projecte
Mòdul 7. La Gestió de les Comunicacions del Projecte
Mòdul 8. La Gestió dels Costs del Projecte
Mòdul 9. La Gestió de les Adquisicions del Projecte
Mòdul 10. La Gestió dels Riscs del Projecte
Mòdul 11. La Gestió de la Qualitat del Projecte
Mòdul 12. El Seguiment i el Tancament del Projecte
Mòdul 13. Eines de Gestió de Projectes
Mòdul 14. Seminaris i Tallers
Mòdul 15. Seguiment del Projecte Individual
Mòdul 16. La certificació PMP® del PMI®
Preus i terminis
Preu de matrícula: 2.650 €.
El pagament de la matrícula pot fraccionar-se en dos terminis: 1.650 € en el moment de formalitzar la matrícula i la resta el mes de desembre.
Aquest curs pot ser bonificable totalment o parcialment per la Fundació Estatal per a la Formació en l’Ocupació. Consulta’ns si desitges obtenir més informació sobre aquest tema.
La direcció del curs es reserva el dret d’anul·lar-lo en cas que no s’aconsegueixi el nombre mínim d’alumnes perquè es pugui dur a terme.
Únicament es retornarà l’import de la matrícula en cas de no admissió o anul·lació del curs.
Premi per antics alumnes!
Amb l’objectiu de fomentar el creixement de la comunitat d’alumnes del curs, s’atorgarà un premi de 150 € als antics alumnes que apadrinin a un nou alumne que es matriculi al curs.
Descompte per inscripció anticipada
Amb l’objectiu d’assegurar-te una plaça en el curs, oferim un descompte de 200 € si realitzes la inscripció i formalitzes la matrícula abans del dia 31 d’agost. Fins a aquesta data, el preu total del curs serà de 2.450 €.
En cas que no es realitzés el curs per no aconseguir el nombre mínim d’alumnes se’t retornarà l’import íntegre que hagis abonat en el moment de la matrícula.
Titulacions
Titulacions que es poden obtenir:
- Especialista Universitari en Direcció de Projectes (Project Management). Títol propi de la UIB (30 ECTS). Per a alumnes amb titulació universitària reglada.
- Certificat de formació Permanent en Direcció de Projectes (Project Management) (30 ECTS). Per a alumnes sense titulació universitària reglada.
A més, els alumnes del curs podran acreditar que han rebut una formació en gestió de projectes superior a 35 hores, requisit indispensable per a poder accedir a la certificació professional PMP®.
Metodologia
La modalitat semipresencial ofereix una metodologia flexible, adaptada a les necessitats de l’alumne, potenciant el networking amb ponents i participants d’alt nivell, amb els quals compartirà experiències a través de les més de 45 sessions de formació presencial. Aquestes sessions tindran lloc els dimecres i divendres, de 18 a 21 h. També, una vegada al mes, hi haurà una sessió en dissabte, de 9:30 a 13:30 h.
A més, l’alumne podrà seguir en contacte amb els ponents i companys a través d’una completa Aula Digital, disponible 24/7. En qualsevol moment podrà accedir als recursos didàctics per complementar l’aprenentatge:
- Presentacions dels ponents usades en les classes.
- Casos d’estudi i documentació complementària.
- Eines software de gestió de projectes.
- Continguts multimèdia: webs, vídeos, animacions, etc.
- Actius i materials de suport.
Durant tot el curs l’alumne triarà el seu propi projecte individual, ja sigui real o hipotètic, i realitzarà la gestió d’aquest. Seguint el principi Learning by doing, l’alumne el que aplicarà les bones pràctiques de gestió de projectes apreses en les classes, tallers i masterclasses. Cada professor indicarà les pautes i resultats esperats que han de ser contemplats en el projecte de cada alumne. Per a completar el projecte, l’alumne haurà de treballar de forma continuada durant tot el curs.
Dins de les sessions del mòdul “Seguiment del Projecte Individual”, els alumnes presentaran els resultats parcials aconseguits fins al moment. En aquestes sessions de seguiment es produirà una interacció constant de cada alumne amb el professor i amb la resta de companys per resoldre els possibles dubtes i aportar suggeriments de millora. A més, l’alumne serà conscient el progrés del seu aprenentatge a partir del feedback sobre els resultats obtinguts fins a la data.
Avaluació
Per poder superar el curs i obtenir el títol, serà necessari haver assistit, com a mínim, al 85 per cent de les hores lectives del curs. L’alumne obtindrà la qualificació final a partir de l’avaluació de:
- Els productes que s’hagin d’obtenir en cada mòdul, comanats pel professor.
- La presentació i defensa davant un tribunal de la gestió del projecte realitzada.
- La participació durant tot el curs, segons les seves aportacions.
Inscripció
Us podeu matricular en línia al web: MATRÍCULA EN LÍNIA (UIBTalent)
Termini de matrícula: 10 de maig de 2024 – 9 d’octubre de 2024.
Per a formalitzar la matrícula haureu de presentar:
- Una còpia del DNI o passaport (en cas d’alumnes estrangers).
- Una còpia del títol universitari (o del resguard), en el cas de no ser de la UIB.
Més informació sobre el procés de matrícula al 971259696, a uibtalent@fueib.org o a les oficines de UIBTalent:
- a l’Edifici Sa Riera (Palma)
- a l’edifici de les Instal·lacions Esportives del Campus de la UIB (Palma).