Project Management UIB

Un projecte és un conjunt d’activitats, planificades, executades i supervisades que, amb recursos finits, té com a objectiu crear un producte, resultat o servei únic. Un projecte pot consistir en activar un conjunt d’accions del pla estratègic, en desenvolupar un nou sistema d’informació, en construir un nou edifici, en treure un nou producte al mercat, en implantar una determinada tecnologia, en posar en funcionament uns nous estudis, entre moltes altres activitats.

El perfil professional capacitat per poder realitzar actuacions en totes les àrees de gestió d’un projecte, s’anomena Director de Projectes (Project Manager). Aquesta és un figura que cada vegada és més demandada en el mercat laboral i els seus coneixements són claus en l’èxit d’un projecte.

Per dirigir i gestionar eficientment un projecte és necessari tenir coneixements en múltiples àrees de gestió, algunes de les quals es citen a continuació:

  • Temporal, per poder establir i controlar el cronograma del projecte.
  • De recursos humans, per poder decidir els perfils necessaris per realitzar cada tasca i cercar les persones que més s’adaptin a cada perfil.
  • De comunicació, per poder gestionar les relacions no únicament de l’equip intern del projecte, sinó també amb el client i els proveïdors.
  • Econòmica, per poder definir el pressupost del projecte i realitzar el control financer durant tota la seva execució.
  • De riscs, per poder identificar les possibles causes que puguin afectar al desenvolupament previst de projecte i desviar-lo d’algun dels seus objectius, així com establir el pla de reacció en front d’aquestes incidències.